Ensino policial:

processos de qualificação pedagógica para a docência na formação técnico-profissional de policiais civis

Authors

  • Vinicius Augusto Ribeiro Caldas
  • Renato José Dias Pereira

DOI:

https://doi.org/10.56081/revsusp.v3i2.471

Abstract

ABSTRACT: The article aims to present a reflection on the main issues related to teaching in the police field, from the perspective of professionalism. Bibliographical research was adopted as a methodology for reflection on practices developed in Technical-Professional Training Courses, relating writings from the police area to texts involving teaching knowledge, to promote police teaching knowledge. The text demonstrates that teaching knowledge from the perspective of the professional area to be sensitized brings theory closer to practice. In this sense, educational qualifications become attractive and more efficiently, seeking professionalism.

 

Keywords: Teaching. Professionalization. Didactic. Civil police.

Author Biographies

Vinicius Augusto Ribeiro Caldas

Analista da Polícia Civil, Professor, Sociólogo, Bacharel em Direito, Especialista em Estudos de Criminalidade e Segurança Pública pela UFMG e Mestre em Segurança Pública e Cidadania pela UEMG

Renato José Dias Pereira

Analista da Polícia Civil, Pedagogo, Bacharel em Direito, Mestre e Doutorando em Educação pela Universidade Federal de Ouro Preto PPGE/UFOP.

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Published

2024-12-03

How to Cite

CALDAS, V. A. R.; PEREIRA, R. J. D. Ensino policial:: processos de qualificação pedagógica para a docência na formação técnico-profissional de policiais civis. Journal of the Unified Public Security System, Brasília, Brasil, v. 3, n. 2, p. 378–398, 2024. DOI: 10.56081/revsusp.v3i2.471. Disponível em: https://revistasusp.mj.gov.br/susp/index.php/revistasusp/article/view/471. Acesso em: 18 jan. 2025.

Issue

Section

Continuous Flow